Brian Azzarello i Eduardo Risso w Subiektywnie

Autorski duet złożony z Briana Azzarello i Eduardo Risso zdążył zaskarbić sobie dozgonną miłość komiksowych fanów jedną, jedyną serią – „100 Naboi”. Klasyczna historia, wydana dla Vertigo na początku XXI wieku stanowi wręcz definicyjny przykład konwencji neo-noir. Obaj jej twórcy mieli całkiem udane kariery solowe – Amerykanin pracując głównie dla DC i Vertigo, dorobił się statusu jednego z najbardziej wziętych scenarzystów na świecie, ale i Argentyńczyk się nie obijał (na polskim rynku ukazały się m.in. ozdobione jego rysunkami „Logan” czy kontynuacja kultowego „Torpedo”). Mimo to, gdy gruchnęła wiadomość o kolejnej stworzonej wspólnie serii, zainteresowanie publiczności było ogromne. Gdy dodamy do tego powrót do mrocznej, nawiązującej do noir konwencji, a także fakt, iż duet dostał od Image pełną kreatywną kontrolę nad tworzonym przez siebie komiksem, musiało to wzbudzić ekscytację i oczekiwania. No bo kto by nie czekał na komiks o wilkołakach w czasach amerykańskiej prohibicji?

 

O wódzie i wilkołakach przeczytamy dzisiaj w napisanej przez Maćka recenzji pierwszego tomu komiksu Księżycówka.